close

 

 

"Wish I Could"希望我可以

We met in a place I used to go,
Now I just walk by it for show,
Can't bear to go in without you know,
Wish I could,
Wish I could.

在那個我們都常去的地方,我們相遇

 現在我只能夠偶爾經過

無法承受沒有你

希望我可以

希望我可以

But Annie is standing in the door,
With a look on her face I can't just ignore,
She tells me that her heart is sore,
And pulls me in,
She pulls me in.

安妮正站在門口

帶著我無法忽視的面孔

他告訴我她的心很痛

然後拉我進門

她拉了我進去

She says "love in the time of war is not fair",
"He was my man but they didn't care",
"Sent him far away from here",
"No goodbye",
"No goodbye".

她說:愛在戰爭中是不公平的

他是我的男人,但他們並不在意

將他遠遠地帶離

沒有說再見

沒有說再見

 

I don't tell her that I once loved you too,
Or about all the things we used to do,
I kiss her hair and think of you,
Walking down ,The road you found.

我沒有告訴她,我曾經也愛著你

 或是那些我們曾習慣做的事

我吻了他的髮,並想著你

沿著那條你找到的路,走著

We met in a place I used to go,
Now I only walk by it slow,
Can't bear to go in without you know,
Wish I could,
Wish I could,
Wish I could,
Wish I could.

 

我們在我習慣去的地方相遇

現在,我只是慢慢地在那裡走著

不能承受沒有你

希望我可以

希望我可以

希望我可以

希望我可以

 

Norah Jones的Wish I Could,描述戰爭中,情人離別的無奈與痛苦。

是一首好聽,又很有畫面的歌,誠摯推薦。

 

""有待加強Yougaga翻譯,如有訂正或建議請留言。""

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    yougaga 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()